Călin Georgescu, candidat la alegerile prezidențiale, a crescut semnificativ în sondaje datorită unei strategii eficiente de promovare pe TikTok, care a generat viralitate prin utilizarea masivă a tag-urilor cu numele său în postări și comentarii.
Călin Georgescu, candidat la alegerile prezidențiale, a crescut semnificativ în sondaje în ultima lună după o strategie de promovare masivă pe Tik Tok, conform datelor analizate de Info Sud-Est și G4Media pe rețeaua chinezească de socializare.
-articolul continuă după recomandare-
A nins în zona de munte. Drumarii au acţionat cu zeci de utilaje (VIDEO)
Doar în ultima săptămână, Georgescu a strâns 30.000 de urmăritori noi, iar clipul în care își anunță candidatura a crescut de la 500.000 la peste 800.000 de vizualizări. Toate aceste creșteri au venit după ce rețeaua TikTok a fost inundată cu tag-uri legate de candidatura sa.
Mai mult decât atât, Călin Georgescu a devenit relevant în sondajele electorale: în cele mai recente, publicate miercuri, acesta apare cu 5,4% (INSCOP), respectiv 7,4% (AtlasIntel).
O explicație identificată de reporteri pentru valul de viralitate a lui Georgescu este numărul foarte mare de tag-uri cu numele acestuia care apar la postări aleatorii despre alegerile prezidențiale din 24 noiembrie, la mesajele publicate de ceilalți candidați la prezidențiale ori la orice postare face referință sau are legătură cu alegerile.
Paginile cu cele mai multe postări la care apar astfel de comentarii cu tag-ul ”Călin Georgescu” sau ”Călin Georgescu președinte” ori ”Votez Călin Georgescu” sunt cele ale Elenei Lasconi și Mircea Geoană, în timp ce la Marcel Ciolacu și Nicolae Ciucă nu sunt identificate astfel de comentarii în ultima perioadă, în care a avut loc analiza reporterilor.
Numele lui Georgescu apare menționat atât de des la postările Elenei Lasconi, încât la o postare de pe TikTok cu peste 900.000 de vizualizări, în care candidata USR răspunde la întrebări în cadrul unei dezbateri electorale, algoritmul rețelei a ajuns să sugereze numele “Călin Georgescu” în bara de căutare a secțiunii de comentarii, chiar dacă nu este vorba despre el în videoclip. Acest lucru se întâmplă atunci când algoritmul TikTok asociază cuvintele cheie cu bara de căutare, în momentul în care se observă o frază sau o propoziție specifică care apare de foarte multe ori în comentarii.
investigaţia completă, pe Info Sud-Est