Economiile mondiale trec prin momente de incertitudine, pe măsură ce o posibilă recesiune se arată la orizont, cu provocări imprevizibile privind cheltuielile publice. Guvernele se confruntă cu provocarea de a adopta tehnologii eficiente, ținând în același timp bugetele sub control.
După ce a făcut un salt mare în digitalizare în ultimii trei ani, CIO care lucrează în guvern vor trebui să descopere cum să mențină o evoluție stabilă și susținută din 2023 încolo.
Liferay dezvoltă o platformă de experiență digitală (DXP) bazată pe cloud, utilizată de agențiile guvernamentale din întreaga lume pentru a construi portaluri, site-uri web și platforme de integrare.
Experții Liferay au identificat câteva măsuri majore pe care sectoarele tehnologice trebuie să le urmeze pentru a face față acestor provocări și pentru a ajuta sectorul guvernamental să depășească recesiunea globală:
Reducerea decalajului dintre experiența clientului și experiența cetățeanului
Cetăţenii sunt obişnuiţi cu experienţe excelente pentru consumatori, iar succesul operaţiunilor din sectorul public este din ce în ce mai mult legat de capacitatea lor de a oferi experienţe similare. De fapt, experiența utilizatorului va fi un KPI esențial în economia digitală din 2023 atunci când vine vorba de furnizarea de noi modele de furnizare de servicii guvernamentale.
„Investind în programe de experiență a clienților, am descoperit că agențiile pot aborda prioritățile care contează pentru fiecare lider guvernamental.”, observă McKinsey & Co.
Adesea, site-urile guvernamentale nu sunt atractive și au o experiență de utilizator slabă. Pentru a îmbunătăți acest lucru, echipele IT vor trebui să investească în design centrat pe utilizator și să definească sisteme de design consistente care funcționează pe toate canalele.
Transformarea ecosistemelor moștenite complexe în medii complet integrate
Având în vedere gama largă de servicii pe care trebuie să le ofere cetățenilor, directorii informatici guvernamentali trebuie adesea să gestioneze mai multe sisteme, fiecare având propria tehnologie și bază de date. Între timp, angajații guvernamentali trebuie să depună un efort suplimentar pentru a naviga prin aceste sisteme izolate, care oglindesc baze de date din departamentele guvernamentale.
Pe măsură ce sistemele îmbătrânesc, costurile de întreținere cresc. Deși ar fi bine să se modernizeze totul dintr-un portofoliu de tehnologie moștenit simultan, majoritatea bugetelor vor accepta doar înlocuirea unui sistem la un moment dat. Între timp, cetățenii se vor aștepta în continuare la o interfață digitală modernă pentru aceste sisteme.
Simplificarea infrastructurii
Construirea infrastructurii publice care să permită un acces mai bun la soluții digitale va continua să fie o provocare în acest an, iar cloud-ul devine unul dintre cele mai puternice instrumente în acest sens, potrivit Gartner, 62% dintre guverne vor investi în platforme cloud în 2023 și „migrarea serviciilor către cloud este printre prioritățile de inovare pe care guvernele se concentrează.”
Organizațiile au folosit platforme cloud pentru a simplifica infrastructura, reducând nevoia de întreținere și gestionare a propriei infrastructuri. Un sondaj din ianuarie 2021 a arătat că 70% dintre directorii guvernelor de stat și locale au evidențiat că cloud-ul este mediul lor preferat pentru găzduirea datelor cetățenilor și misiunii.
Prin parteneriatul cu Liferay, SolvIT Networks aduce în România, pe lângă unul din cele mai avansate portale din piață și un portofoliu vast cu servicii de înaltă calitate, specializate în implementarea și personalizarea avansată a portalelor pe nevoile clienților.
Articolul Tendințe guvernamentale în domeniul IT pentru a ajuta la depășirea recesiunii globale a apărut prima dată pe Business Time.