Un blindat pentru România! Compania Otokar din Turcia oferă vehiculele și transfer de tehnologie. La concursul pentru un blindat pentru România a participat o singură firmă, dar vehiculul său trebuie să „slăbească” cumva patru tone.Un blindat pentru România! Compania Otokar din Turcia oferă vehiculele și transfer de tehnologie. Și alte companii au fost interesate de furnizarea de vehicule blindate României, dar, până acum, doar Otokar și-a depus oferta. Dar asta nu înseamnă că românii vor achiziționa neapărat vehicule turcești.Un blindat pentru România! Firma Otokar din Turcia oferă vehiculele și transfer de tehnologieRomânia are un program multianual ce vizează echiparea armatei cu vehicule blindate 4×4, achiziția 1.059 de vehicule tactice blindate ușoare în configurații noi la un cost estimat la 4,58 miliarde lei (aproximativ un miliard de dolari SUA).În ciuda faptului că un număr de producători diferiți din Europa și Statele Unite au fost interesați de program, încă din luna martie a acestui an, singurul participant care a depus o propunere pentru această licitație a fost compania turcă Otokar, care ulterior și-a prezentat mașina blindată în România – Cobra II 4×4 plus o serie de avantaje ale ofertei sale.În primul rând, compania subliniază că are deja zeci de mii de vânzări ale echipamentelor sale în întreaga lume și că produsele sunt „testate în luptă în zone cu un grad ridicat de risc”.În special, sunt folosite în cadrul NATO și misiunile ONU de menținere a păcii. Sunt, de asemenea, folosite de forțele armate ale Ucrainei.În perioada 13-14 aprilie au apărut câteva videoclipuri filmate pe teritoriul României, una la o gară din Bacău, în estul țării, al doilea în deplasare „spre Suceava”, după cum era explicația videoclipului.Ambele arătau un tren în mișcare cu platforme care transporta vehicule blindate Otokar Cobra II fabricate în Turcia în direcția frontierei româno-ucrainene.Un alt videoclip, ucrainean, arată performanțele blindatului turc.Compania Otokar a declarat că este gata să ofere și transfer de tehnologie pentru ca România să devină un adevărat hub pentru piețele europene.Mai mult, producătorul turc este gata să facă o ofertă mai bună decât cerințele minime specificate în licitație. Rămâne ca România să se decidă dacă va alege în cele din urmă blindatul turc, care ar avea o „problemă”. Conform cerințelor programului pentru achiziționarea de vehicule blindate, greutatea maximă a mașinii nu trebuie să depășească 10.580 kg – acestea sunt cerințele oficiale ale Ministerului Apărării.În broșura oficială de la Otokar, greutatea maximă este declarată până la 14.500 de tone – adică diferența este puțin mai mică de patru tone.Și aici trebuie găsită o soluție să fie conform cerinței fără să prejudicieze siguranța mașinii.Defense Express a raportat anterior că România este „curtată” de Israel pentru sistemul de apărare aeriană Spyder ce va înlocui MIM-23 Hawk.