Agenția norvegiană de protecție a datelor a declarat luni că va interzice Facebook și Meta, proprietarul Instagram, să folosească informațiile personale ale utilizatorilor pentru publicitatea direcționată, amenințând cu o amendă zilnică de 100.000 de dolari dacă vor continua.Practicile de afaceri ale marilor firme de tehnologie din SUA sunt atent analizate în Europa din cauza îngrijorărilor legate de confidențialitate, în ultimii ani fiind aplicate amenzi uriașe.
Autoritatea norvegiană de supraveghere, Datatilsynet, a declarat că Meta utilizează informații precum locația utilizatorilor, conținutul pe care îl apreciază și postările acestora în scopuri de marketing.„Autoritatea norvegiană pentru protecția datelor consideră că practica Meta este ilegală și, prin urmare, impune o interdicție temporară a publicității comportamentale pe Facebook și Instagram”, a precizat aceasta într-o declarație. Interdicția va începe la 4 august și va dura trei luni pentru a da timp Meta să ia măsuri corective.
Compania va fi amendată cu un milion de coroane (100.000 de dolari) pe zi dacă nu se conformează.Purtătorul de cuvânt al Meta, Matthew Pollard, a fost citat de postul public de radio norvegian NRK, care a declarat că societatea va revizui cererile și că anunțul nu va avea un efect imediat asupra activităților sale.Meta ar putea primi o amendă recordAutoritatea norvegiană de reglementare a adăugat că hotărârea sa nu reprezintă nici o interdicție pentru Facebook și Instagram de a opera în țară și nici o interdicție generală privind publicitatea comportamentală.
Grupul austriac de campanie pentru confidențialitate digitală noyb, care a depus o serie de plângeri împotriva activităților Meta, a declarat că „remarcă această decizie ca fiind un prim pas important” și speră că autoritățile de reglementare a datelor din alte țări vor urma exemplul.
Meta a suferit un eșec major la începutul acestui an, când autoritățile europene de reglementare au respins temeiul juridic pe care Meta îl folosise pentru a justifica colectarea datelor personale ale utilizatorilor în vederea utilizării acestora în publicitatea direcționată.Meta a suferit un alt eșec major la începutul acestei luni, când Curtea Europeană de Justiție (CEJ) a respins diversele sale soluții alternative și a împuternicit autoritățile de reglementare antitrust să ia în considerare aspectele legate de confidențialitatea datelor.